خبر

سهم گردشگری در اقتصاد کشور بیش از ۸میلیارد دلار است

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه گردشگری در اقتصاد کشور جایگاه ویژه‌‌ای یافته است، گفت: بنا بر آمار بانک مرکزی سهم آورده اقتصادی گردشگری در سال گذشته بیش از ۸میلیارد دلار بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور در بازدید از مناطق تاریخی و گردشگری استان قزوین و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش داریم تا در این سفر ظرفیت‌های قزوین را مورد شناسایی قرار داده و کمک کنیم تا این استان جایگاه متناسب با ظرفیت‌‌های خود را به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه استان قزوین جاذبه‌‌های تاریخی و گردشگری زیادی دارد، تصریح کرد: نبود یک هتل پنج ستاره در قزوین به هیچ عنوان اتفاق خوبی نیست.

 مونسان با بیان اینکه لازم است که با کمک‌‌هایی از سوی دولت، گردشگری استان متحول شده و جایگاه واقعی خود را پیدا کند، تصریح کرد: ظرفیت نزدیکی به تهران نیز یک ظرفیت بی نظیر برای قزوین به شمار می‌رود که باید از این موضوع نیز به درستی بهره برد.

وی با بیان اینکه گردشگری در اقتصاد کشور جایگاه ویژه‌‌ای یافته است، اظهار کرد: بنا بر آمار بانک مرکزی سهم و آورده اقتصادی گردشگری در سال گذشته بیش از ۸ میلیارد دلار بوده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور ادامه داد: این رقم ۳ درصد از مبلغ کل ارزآوری در کشور است و انتظار داریم به 6 درصد افزایش یابد؛ البته بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری لازم است تا بتوانیم این سهم را به ۶ درصد GTE کشور برسانیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور عنوان کرد: بالغ بر ۷۴۰ میلیارد تومان در استان قزوین حجم سرمایه‎گذاری در بخش گردشگری در حال انجام بوده و امید است با انجام این پروژه‌‌ها قزوین جایگاه ویژه‌‌ای در حوزه گردشگری پیدا کند.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: نزدیک بودن استان قزوین به بازارهای بزرگ گردشگری همچون تهران و البرز و همچنین به سبب آنکه در مسیر استان‌‌های شمالی است یک موقعیت بسیار بی نظیری را به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه باید بروکراسی‌های اداری کوتاه شود، افزود: یکی از گرفتاری‌‌های سرمایه‌گذاری کشور همین بروکراسی‌‌های زیاد است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور عنوان کرد: متاسفانه بوروکراسی اداری به ما تحمیل شده و چاره‌‌ای جز تحمل آن را نداریم زیرا برای سرمایه‌گذاری در بخش‌‌های گردشگری ناچاراً از ۱۸ دستگاه استعلام دریافت می‌‌کنیم.

مونسان عنوان کرد: مسیر بروکراسی اداری سرمایه گذاران باید کوتاه شود به طوری که باید به جای اخذ مجوز در طی چند ماه، تنها در ۱۰ روز مجوز صادر شود.

منبع:
دوشنبه 24 تیر 1398 ساعت 19:31
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین