خبر

آیا طلا پایین تر هم خواهد آمد؟

طلا در هفته ی گذشته ریزش بیش از 12 دلاری را تجربه کرد که این سومین افت متوالی هفتگی طلا بود و اونس را به سطح 1210 دلاری سوق داد. قیمت طلا در هفته ای که گذشت 1 درصد کاهش یافت که این افت تحت تأثیر افزایش احتمالی نرخ بهره، رشد ارزش سهام و دلار و نتیجه همه پرسی اسکاتلند صورت گرفت و ارزش اونس به پایین ترین سطح در 8 ماه و نیم اخیر رسید. بر اساس این گزارش، اونس طلا که به کانال 1220 دلاری وارد شده و روی بهای 1229 دلار متوقف شده بود و پیش بینی های کوتاه مدت را حول کاهش قیمت ها به جریان انداخته بود، اولین روز کاری یعنی دوشنبه ی گذشته را در پی بدترین آمار تولید چین در 6 سال گذشته و افت شاخص بازارهای سهام آسیا با افزایش آغاز کرد که البته افت تقاضا و انتظار سرمایه گذاران به نتایج نشست فدرال رزرو کاهش حجم معاملات را در بازار طلا رقم زد.

در روز دوشنبه بازار طلای تهران تحت تأثیر رشد اونس جهانی و دلار داخل با افزایش فلزات طلایی روبرو شد و این در شرایطی است که دو روز گذشته را با وجود رشد دلار داخل و در شوک افت طلای جهانی کاهشی سپری کرد.

این گزارش می افزاید، در روز سه شنبه قیمت طلا در آستانه برگزاری نشست فدرال رزرو قدری دیگر افزایش یافت و این در حالی است که در این روز بازارهای سهام جهان بدترین عملکرد خود در یک ماه گذشته را به ثبت رساندند.

اونس جهانی در روز چهارشنبه افت قابل ملاحظه ای را شاهد بود که البته قبل از اعلام نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو در این مسیر گام برداشت و به پایین ترین سطح از ماه ژانویه یعنی بهای 1216 دلار رسید که رشد اندک تقاضا در ساعات پایانی ارزش این فلز زرد رنگ را به 1223 دلار تبدیل کرد.

بانک مرکزی در این نشست بار دیگر محرک پولی را 10 میلیارد دلار کاهش داد و اعلام کرد که به تعهد خود برای پایین نگه داشتن نرخ بهره پایبند است اما احتمال افزایش نرخ بهره با توجه به وضعیت اقتصادی آمریکا وجود دارد.

در بازار داخل در روزهای سه شنبه و چهارشنبه قیمت طلا با توجه به رشد نسبی اونس جهانی و عبور دلار از سطح مقاومتی 3200 تومان که از ابتدای تابستان این رقم برای دلار بی سابقه بود، رشد و ارزش هر مثقال طلای 17 عیار در روز چهارشنبه بر بهای 415 هزار و 500 تومان قرار گرفت.

در روز پنج شنبه و بعد از مشخص شدن تصمیمات این فدرال بازار طلا روزی آرام را سپری کرد و چشم انتظار نتیجه همه پرسی اسکاتلند در روز جمعه شد.
بازار طلای تهران روز پایانی هفته را با کاهش 3200 تومانی هر مثقال طلای 17 عیار سپری کرد که با قرار گرفتن بهای هر مثقال بر 412 هزار و 800 تومان، 1300 تومان نسبت به روز شنبه افزایش داشت.

قیمت طلا در آخرین لحظات مبادلات روز جمعه تحت تأثیر افزایش ارزش دلار و سهام، نتیجه همه پرسی اسکاتلند و افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا کاهش یافت تا برای سومین هفته متوالی قیمت این فلز زرد رنگ با افت همراه شود.
نتیجه همه پرسی اسکاتلند نشان داد که 55 درصد رأی دهندگان به مستقل نشدن از پادشاهی متحد و ماندن در بریتانیا رأی داده اند.

بازار طلای تهران در روز چهارشنبه تغییر خاصی را شاهد نبود اما در روز پنج شنبه در پی رشد اونس جهانی و دلار داخل افزایش نسبی را شاهد بود و بهای هر مثقال طلای 17 عیار به 421 هزار و 500 تومان رسید.

گفتنی است، بازار طلا در هفته ی گذشته برای سومین هفته متوالی با کاهش روبرو شد و اونس در ظرف 21 روز سقوط 71 دلاری را تجربه کرد که تحلیلگران بازار طلا این روند را ناشی از تقویت دلار، آرام شدن تنش های سیاسی، عملکرد خوب بازارهای سهام و احتمال افزایش نرخ بهره در سال 2015 می دانند و پیش بینی می کنند که قیمت طلا در شرایط کنونی به سمت قیمت 1180 دلاری در حرکت است.

نویسنده: ادمین سیستم
دوشنبه 31 شهریور 1393 ساعت 10:31
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین