خبر

غلبه روبل روسیه بر یورو و دلار

افزایش قیمت جهانی نفت، آغاز طرح تزریق نقدینگی به اقتصاد اتحادیه اروپا و همچنین تثبیت اوضاع داخلی اقتصادی روسیه پس از مدتها ارزش روبل را صعودی کرد.به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، روبل روسیه پس از مدت ها نزول ارزش، طی روزهای اخیر افزایش ارزش را تجربه کرد. با درگیر شدن روسیه با تحریم های اقتصادی غرب و همزمان کاهش شدید قیمت جهانی نفت، ارزش روبل روسیه طی ماه های اخیر کاهش قیمت قابل توجهی را تجربه کرد. اما این واحد پولی، طی روزهای اخیر افزایش ارزش را تجربه کرده است که نشان از بهبود اوضاع اقتصادی روسیه و غلبه نسبی این کشور بر تحریم های اعمال شده از سوی غرب است.

در حال حاضر اوضاع اقتصادی در داخل روسیه نیز شرایط نسبتا تثبیت شده ای را تجربه می کند و این کشور تا حدودی بر بحران های اقتصادی چند ماه گذشته در این کشور فایق آمده است.

از سوی دیگر آغاز طرح افزایش نقدینگی در سطح اروپا به تقویت موضع روبل در برابر دلار و یورو کمک شایانی کرده است. بانک مرکزی اتحادیه اروپا قصد دارد از این ماه، ماهانه 60 میلیارد یورو به اقتصاد اتحادیه اروپا و حوزه یورو پول تزریق کند که در مجموع 1.14 هزار میلیارد یورو به اقتصاد این کشور تزریق خواهد شد.

یکی دیگر از دلایل کاهش ارزش روبل طی ماه های گذشته، کاهش شدید قیمت جهانی نفت بود که با بهبود نسبی قیمت نفت از ابتدای سال جاری میلادی، روبل نیز در حال حاضر در حال بهبود شرایط خود است.

ارزش روبل در شرایط کنونی معادل 65.1 روبل به ازای هر یورو و 59 روبل در برابر یک دلار است که به بالاترین سطح ارزشی خود در 10 هفته گذشته رسیده است.

نویسنده: ادمین سیستم
سه شنبه 19 اسفند 1393 ساعت 12:41
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین