خبر

احتمال افت طلا در ماه های آتی چقدر است؟

  تحلیلگران اقتصادی در مصاحبه با سی ان بی سی نسبت به ادامه روند نزولی قیمت طلا در بازارهای جهانی طی ماه های آینده به علت بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و افزایش ارزش دلار هشدار داده اند.  به گزارش سی ان بی سی، قیمت طلا روز جمعه با بیشترین کاهش از دسامبر 2013 میلادی روبرو شد که علت اصلی آن انتشار گزارش وزارت کار آمریکا بوده است. بر اساس این گزارش هووی لی تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری فیلیپ فیوچرز تاکید کرد که قیمت طلا از رکورد 1306 دلاری در ماه ژانویه به شدت فاصله گرفته است. به نظر می رسد افزایش قیمت طلا در شرایط کنونی بسیار بعید خواهد بود. وی افزود: افزایش احتمالی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا می تواند موجب تشدید روند نزولی قیمت طلا شود و این مساله موجب کاهش قیمت طلا به زیر 1100 دلار تا پایان امسال خواهد شد.

ریک اسپونر تحلیلگر ارشد سی ام سی مارکتس نیز گفت: با افزایش ارزش دلار و کاهش نرخ تورم در آمریکا بدترین سناریو برای قیمت طلا رقم خواهد خورد. قیمت طلا همواره رابطه ای معکوس با ارزش دلار داشته است. در چنین شرایطی سرمایه گذاران بین المللی باید بسیار محتاط و مراقب باشند.

وی افزود: در چنین شرایطی که قیمت طلا با افت شدیدی مانند روز جمعه روبرو می شود، سرمایه گذاران باید منتظر برقراری ثبات در بازار باشند تا پس از آن اقدام به خرید کنند.

این کارشناس اقتصادی در ادامه گفت: اگر قیمت طلا بتواند بالاتر از سطح 1131 دلاری حفظ شود، چشم انداز باثباتی را می توان برای بازار طلا پیش بینی کرد. ولی اگر قیمت طلا به کمتر از 1131 دلار در هر اونس برسد، این احتمال وجود دارد که قیمت این فلز زرد تا 1000 دلار نیز کاهش یابد.

این گزارش می افزاید، دیوید گوپی تحلیلگر ارشد اقتصادی نیز تاکید کرد که با شکسته شدن سطح حمایتی 1180 دلاری قیمت طلا در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.

وی پیش بینی کرده است که قیمت طلا در ماه های آینده به کمتر از 980 دلار در هر اونس خواهد رسید که این رقم 16 درصد کمتر از قیمت های کنونی است.

به اعتقاد برخی کارشناسان اقتصادی، افزایش تقاضای فیزیکی چین و هند در شرایط کنونی به تنهایی نمی تواند موجب افزایش قیمت طلا شود.

نویسنده: ادمین سیستم
سه شنبه 19 اسفند 1393 ساعت 01:38
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین