خبر

آخرین فراز و فرودها و احتمالات بازار جهانی طلا

به گزارش رویترز، قیمت طلا روز دوشنبه افزایش یافت، اما در حالی که پس از انتشار آمارهای مثبت از بازار کار آمریکا و بالا رفتن احتمال افزایش نرخ بهره در آینده ای نزدیک، ارزش دلار به بالاترین رقم در 11 سال اخیر رسید، قیمت فلز زرد در نزدیکی پایین ترین رقم 3 ماه اخیر باقی ماند.بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با حفظ بخش عمده کاهش قیمت حدودا 3 درصدی روز جمعه، با اندکی افزایش به 1169 دلار و 80 سنت رسید. فلز زرد در جلسه قبل، به رقم 1163 دلار و 45 سنتی رسید که پایین ترین رقم از اول دسامبر تاکنون بود. علت این کاهش، انتشار آمارهای بازار کار آمریکا بود که نشان داد نرخ بیکاری در این کشور به پایین ترین رقم از می 2008 تاکنون رسیده است. تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در ماه مارس به 295 هزار مورد رسید، در حالی که این رقم در ماه ژانویه 239 هزار مورد بود.ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «آمارهای اخیر این احتمال را افزایش داد که فدرال رزرو زودتر از قبل نرخ بهره را افزایش دهد. اکنون ناظران اتفاق نظر دارند که افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن رخ خواهد داد.»

«احتمالا شاهد تداوم تقویت ارزش دلار و تضعیف بیشتر قیمت کالاهای (قیمت گذاری شده به دلار) خواهیم بود.»
افزایش نرخ بهره می تواند به تقاضا برای کالاهایی نظیر طلا آسیب بزند. تقویت ارزش دلار نیز به جذابیت بازار فلز زرد برای سرمایه گذاری لطمه می زند.
همزمان حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا نیز روز جمعه به پایین ترین رقم در بیش از یک ماه گذشته رسید.
تقاضای فیزیکی برای طلا به دلیل افت قیمت، ممکن است اندکی موجب تقویت قیمت ها شود.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
دوشنبه 18 اسفند 1393 ساعت 12:56
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین