خبر

سالوینی : می‌خواهیم ایتالیا نخستین شریک آمریکا در اروپا باشد

معاون نخست‌وزیر ایتالیا در پیامی که اعلام کرد که کشورش می‌خواهد که نخستین شریک آمریکا در اروپا باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماتئو سالوینی» معاون نخست‌وزیر ایتالیا می‌کوشد تا این کشور هم‌پیمان اصلی آمریکا در اروپا شود.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، سالوینی در این مورد در شبکه اجتماعی «فیس‌بوک» نوشت: «در دورانی که سازمان‌های اتحادیه اروپا شکننده و در حال تغییر هستند. ایتالیا می‌خواهد، نخستین و معتبرترین شریک آمریکا در اروپا باشد.»

سالوینی در جریان سفر به واشنگتن بر اشتراک دیدگاه‌های خود با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرد و در این راستا  بر دیدگاه مشابه کشورش درباره ایران درباره و طیفی از مسایل از جمله درباره ایران، ونزوئلا، لیبی، تحولات غرب آسیا و موجودیت رژیم صهیونیستی تاکید کرد. وی همچنین از موضع دولت هم مبنی بر خودداری از به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا هم انتقاد کرد و گفت: «اگر به من بستگی داشت، ما باید او را به رسمیت می‌شناختیم.»

وی همچنین با «مایک پنس» و «مایک پامپئو» معاون رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد. پنس هم در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که روابط فراآتلانتیک قوی‌تر از هر زمان دیگری است.

سفر سالوینی به آمریکا، اقدامی غیرمعمول ارزیابی می‌شود چرا که در سفر‌های رسمی جهانی «جوزپه کونته» نخست‌وزیر و «انزو میلانسی» وزیر خارجه شرکت دارند.

وزیر کشور ایتالیا که از سیاست‌های سخت‌گیرانه در زمینه پذیرش پناهجویان حمایت می‌کند، برنامه‌های خود را در ماه دسامبر اجرایی کرد.وی همچنین اواسط ماه ژوئن از پهلو گرفتن کشتی آکواریس که حامل ۶۲۹ پناهجو بود در کشورش جلوگیری کرده بود. این موضع‌گیری وی در آن زمان خبرساز شد.

انتهای‌پیام/م

منبع:
سه شنبه 28 خرداد 1398 ساعت 11:22
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین