خبر

نقوی‌حسینی: اقدامات آمریکا در برابر ایران نوعی یاغی‌گری است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آمریکا در مقابل ایران نوعی یاغی‌گری را در پیش گرفته است، گفت: قطعا بهترین و موفق‌ترین راه در مقابل آمریکا، مقاومت است، چون راه‌های دیگر ذلت‌بار خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید حسین نقوی حسینی با اشاره به مجموعه رفتارهای مقامات آمریکایی درباره ایران گفت: آمریکایی‌ها با در پیش گرفتن سیاست چماق و هویج از یک طرف تهدیدها، تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی را زیاد می‌کنند و از طرف دیگر وابسته برای ما از کشورهای مختلف می‌فرستند، گاهی می‌گویند آماده مذاکره پیش شرط هستند و بعد در برهه‌ای دیگر برای مذاکره شرط می‌گذارند و حتی از شروط خود نیز عدول می‌کنند، این یعنی آمریکایی‌ها هر دو موضوع را با هم پیش می‌برند.

وی ادامه داد: البته جنگ آمریکا علیه ما جنگ اقتصادی است کسی نباید ذهنیت جنگ نظامی داشته باشد، چون اساساً آمریکا در شرایط اقدام نظامی نیست. ظرفیت‌ها و امکانات ما را می‌داند که اگر بحث نظامی مطرح شود بیشترین خسارت را آمریکا خواهد برد. این یعنی جنگ، جنگ نظامی است و نباید ذهن‌ها به موضوع نظامی منحرف شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آمریکا با تمام قدرت جنگ اقتصادی را پیش می‌برد، گفت: آمریکا با هدف جنگ اقتصادی هر روز تحریم‌ها را تشدید می‌کند که آخرین نمونه آن تحریم میعانات و پتروشیمی بود. تصور این بود که این بخش‌ها تحریم‌پذیر نیست، ولی آمریکا به خاطر افزایش فشار اقتصادی تحریم جدید پتروشیمی را اعمال کرد. اقداماتی که خارج از موازین و کنوانسیون‌های بین‌المللی و نوعی یاغی‌گری است.

نقوی حسینی در پایان تاکید کرد: در شرایط فعلی و در مواجهه با تحریم‌ها، بهترین و موفق‌ترین راه مقاومت است چون رفتن به سمت راه‌های دیگر نتیجه‌ای جز ذلت نخواهد داشت.

منبع:
دوشنبه 27 خرداد 1398 ساعت 08:41
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین