خبر

افزایش ذخایر منطقه یورو چه اثری بر طلا خواهد داشت؟

در حالی که آمارهای صندوق بین المللی پول نشان می دهد که ذخایر طلای منطقه یورو طی ماه ژانویه با افزایش روبرو شده ولی تحلیلگران بازار بر این باورند که این مساله تاثیر چندانی بر تحولات بازار طلا نخواهد داشت.  به گزارش پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، صندوق بین المللی پول اعلام کرده است که ذخایر طلای منطقه یورو طی ماه ژانویه با افزایش 7.437 تن به بیش از 10791 تن رسیده است. بر اساس این گزارش اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک تاکید کرد که خیلی سخت است که بخواهیم تاثیر خرید طلا از سوی کشورهای منطقه یورو را بر قیمت این فلز زرد ارزیابی کنیم چرا که سئوالات زیادی هنوز بی پاسخ باقی مانده است. این مساله جای تعجب نیست که منطقه یورو در ماه نخست 2015 میلادی ذخایر طلا را افزایش داده و به نظر من این مساله تاثیر چندانی بر روند قیمت طلا نخواهد داشت.

وی افزود: نوسانات زیاد نرخ ارز در شرایط کنونی به نفع قیمت طلا بوده است. برخی بانک های مرکزی منطقه یورو تصمیم گرفته اند تا با توجه به نوسانات شدید نرخ ارز، ذخایر طلا را افزایش دهند. من فکر می کنم پیش از هر جمع بندی باید منتظر انتشار اطلاعات بیشتری باشیم.

جولیان جیساپ تحلیلگر ارشد کاپیتال اکونومیکس نیز تاکید کرد که افزایش ذخایر طلای منطقه یورو هم از نظر درصدی و هم از نظر رقم مطلق، چندان چشمگیر نبوده است. بنابر این فکر نمی کنم این مساله تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

نویسنده: ادمین سیستم
پنجشنبه 7 اسفند 1393 ساعت 15:04
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین