خبر

دلایل افزایش طلا به روایت بلومبرگ

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که کاهش ارزش دلار آمریکا و رشد مجدد تقاضای فیزیکی در بازار چین مهمترین عوامل موثر بر افزایش نسبی قیمت طلا به شمار می رود.   به گزارش بلومبرگ، شاخص ارزش دلار آمریکا امروز پنج شنبه برای دومین روز متوالی تحت تاثیر اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو با کاهش روبرو شده و این مساله موجب افزایش قیمت جهانی طلا شده است. بر اساس این گزارش افزایش تقاضای فیزیکی در بازار چین نیز عامل مهمی در رشد مجدد قیمت طلا داشته است. این برای نخستین بار در 3 روز گذشته است که قیمت طلا با افزایش روبرو شده است.

شاخص ارزش دلار در برابر 10 ارز معتبر بین المللی طی هفته جاری 0.3 درصد کاهش داشته است. برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش نخواهد داد و منتظر روشن شدن وضعیت رشد و رونق اقتصادی و نرخ تورم آمریکا خواهد بود.

این گزارش حاکیست، رشد بهای جهانی طلا از صبح امروز شتابی دوباره گرفته و هر اونس طلا با رشد 10 دلاری به 1220 دلار رسیده است.

به اعتقاد فعالان بازار سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1200 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا با افت شدیدی روبرو خواهد شد.

نویسنده: ادمین سیستم
پنجشنبه 7 اسفند 1393 ساعت 14:56
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین