خبر

افزایش ضریب جینی در کشور طی سال‌های اخیر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت:دولت باید راهکارهایی را پیگیری کند که سبب افزایش اشتغال و درآمد مردم و در عین حال سبب تقویت معیشتی دهک های پایین شود و از سوی دیگر نابرابری در توزیع درآمد یا ثروت را کاهش دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش شاخص فلاکت در کشور، گفت: چند پارامتر در فشار به معیشت و زندگی مردم تاثیر دارد که از جمله این شاخص ها می توان به تورم افسارگسیخته، عدم توزیع مناسب کالاها و افزایش بیکاری اشاره کرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بیکاری بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی را ایجاد می کند، افزود: شاخص های درآمدی نشان می دهد که افراد زیادی زیر خط فقر قرار گرفته اند که توسعه حاشیه نشینی از جمله مشکلات کنونی مردم به دلیل افزایش بیکاری و کاهش سطح درآمدی آنهاست.

باید در موضوع درآمدها و هزینه های دولت شفاف سازی صورت گیرد

 وی با تاکید بر اینکه باید در موضوع درآمدها و هزینه های دولت شفاف سازی صورت گیرد، ادامه داد: بخشی از هزینه های دولت که در جامعه توزیع می شود باید مدیریت شده و با شفاف سازی یارانه ها و حذف یارانه های عمومی پنهان منابع حاصل از آن به دهک های پایین جامعه که به این منابع و حمایت ها نیاز دارند، تخصیص یابد.

دولت باید راهکارهایی را پیگیری کند که سبب افزایش اشتغال و درآمد مردم و در عین حال سبب تقویت معیشتی دهک های پایین شود و از سوی دیگر نابرابری در توزیع درآمد یا ثروت را کاهش دهد

کریمی تاکید کرد: به جای اینکه اقشار زیادی تحت پوشش نهادهای حمایتی تحت عنوان بهزیستی و کمیته امداد خمینی (ره) قرار گیرند باید زمینه اشتغال و درآمدزایی مستقل خانوارها را فراهم کرد.

نباید بار تمامی هزینه ها روی دوش دولت قرار گیرد

 وی با بیان اینکه نباید بار تمامی هزینه ها روی دوش دولت قرار گیرد، افزود: مردم باید عادت کنند که با کار و فعالیت درآمد کسب کنند، چراکه حتی زنان سرپرست خانوار علاقه دارند که خودشان درآمد کسب کنند تا اینکه فرد یا نهادی به آنها کمک کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه وضعیت ضریب جینی در طی سال های اخیر نامطلوب شده و افزایش چشمگیری داشته است، به خانه ملت گفت: دولت باید راهکارهایی را پیگیری کند که سبب افزایش اشتغال و درآمد مردم و در عین حال سبب تقویت معیشتی دهک های پایین شود و از سوی دیگر نابرابری در توزیع درآمد یا ثروت را کاهش دهد.

منبع:
جمعه 3 خرداد 1398 ساعت 12:11
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین