خبر

استفاده از فرصت اقتصادی منطقه نیازمند همکاری دولت و بخش خصوصی است

تهران- ایرنا- دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: تبدیل تهدیدها به فرصت برای بخش خصوصی کاری دشوار است، اما می توان ضمن همکاری با دولت، از فرصت های موجود در منطقه حداکثر استفاده را برد.

«سید حمید حسینی» در دیدار رئیس جمهوری با کارآفرینان و فعالان اقتصادی در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، ضمن قدردانی از سفر اخیر رئیس جمهوری به عراق یادآور شد: توافقاتی در این سفر بین دو کشور حاصل شد که چند مورد آن از جمله موضوع ترانزیت صادرات مجدد از عراق و ویزای اتباع دو کشور عملیاتی شده و موضوع راه آهن در حال عملیاتی شدن است.
وی اظهار داشت: اگر ظرفیت ترانزیت را فعال کنیم می توان بسیاری از مشکلات صادرکنندگان به عراق و سایر مقاصد صادراتی را حل کرد و برخی نیازهای کالایی را از عراق وارد کرد، اما تحقق این مهم نیازمند پیگیری توسط رئیس جمهوری است.
حسینی گفت: در حوزه نفت و گاز 142 هزار میلیارد تومان درآمد از محل فروش نفت پیش بینی شده و باید با همکاری دولت و بخش خصوصی و با دیپلماسی فعال اجازه ندهیم دشمنان ما را در موضوع نفت محاصره کنند.
وی ابراز امیدواری کرد با اتفاقات اخیر، تصمیمات شورای امنیت ملی و فشار به کشورهای اروپایی و برخی همسایگان در این مسیر موفق شده و اجازه ندهیم ما را از بازار جهانی نفت خارج کنند.
منبع:
جمعه 3 خرداد 1398 ساعت 02:01
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین