خبر

افزایش معنادار تقاضای طلا در یونان

لیزا الوارد رئیس بخش فروش ط لا در Royal Mint اعلام کرده است، در سه‌ماهه گذشته به طور معناداری تقاضای سکه‌های طلا از جانب یونانی‌ها افزایش پیدا کرده است.  به گزارش کیتکو؛ به نظر می‌رسد یونانی‌ها برای تحمل اوضاع سخت اقتصادی آماده می‌شوند از آنروی که خرید سکه‌های طلا به عنوان دارایی امن در بین یونانی‌ها افزایش یافته است این موضوع در پی آن رخ داد که نشانه‌ای از توافق سیاستمداران یونانی در مورد بدهی‌های یونان با طلبکاران اروپایی دیده نمی‌شود. بر اساس گزارش‌های بانک مرکزی اتحادیه اروپا، اعلام شده است این نهاد پولی شاهد افزایش غیر طبیعی تقاضای طلا در بازار یونان نبوده است. آنها گفته‌اند در ماه ژانویه تعداد 5849 سکه طلا به فروش رفته است که غیر طبیعی نیست. 

با این حال در مصاحبه اخیر با بلومبرگ لیزا الوارد رئیس بخش فروش طلا در Royal Mint (کمپانی ساخت و توزیع سکه های طلا و یادبود در بریتانیا) اعلام کرده است در سه‌ماهه گذشته به طور معناداری تقاضای سکه‌های طلا از جانب یونانی‌ها افزایش پیدا کرده است.

Bernard Dahdah، تحلیلگر بازار فلزات گرانبها در ناتیکسیس می‌گوید، اگر چه افزایش تقاضا طلا در یونان به خودی خود می ‌تواند جالب باشد اما به هیچ عنوان نمی‌تواند منجر به ایجاد موج جدیدی در بازار طلای جهانی شود. افزایش تقاضا به عنوان دارایی امن در یونان موضوع غریبی نیست ضمن آنکه انتظار می‌رود تقاضا برای دلار نیز در این کشور افزایش یابد.

او اضافه می کند بررسی میانگین قیمت طلا در 50 روز اخیر نشان می‌دهد بازار طلا تحولات اوضاع اقتصادی اروپا و افزایش نااطمینانی در حوزه پولی اتحادیه اروپا را نادیده گرفته است و بیشتر تحت تاثیر رشد اقتصاد آمریکا بوده است. او اشاره می‌کند، بر خلاف ادامه پیدا کردن و طولانی شدن مذاکرات بین یونان و اتحادیه اروپا رشد اقتصادی آمریکا (تاثیرات) تمام وقایع اروپا را (در بازار طلا) پوشش داده است.

مذاکرات بین یونان و اتحادیه اروپا رو دوشنبه گذشته از سر گرفته شد و تا روز چهار‌شنبه و پنجشنبه ادامه پیدا کرد و در نهایت بدون رسیدن به توافق خاصی به پایان رسید. یونان باید تا قبل از پایان ماه جاری میلادی برای دریافت کمک مالی جدید با طرف‌های اروپایی خود به توافق برسد.

تحلیل‌گران معتقد هستند که یونان و اتحادیه اروپا به یک توافق در دقایق آخر دست پیدا خواهند کرد اما آنها تاکید می‌کنند خطر خروج یونان از حوزه پولی یورو به بیشترین مقدار خود از سال 2012 رسیده است.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
یکشنبه 26 بهمن 1393 ساعت 09:11
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین