خبر

افزایش 6 دلاری اونس جهانی

قیمت طلا بر اثر نگرانی در مورد اقتصاد چین با 5.81 دلار افزایش به 1239.85 دلار رسید اما همچنان فاصله چندانی با کمترین رقم 3 هفته گذشته ندارد.با کاهش ارزش شاخص بازارهای بورس آسیا به دنبال انتشار آمارهای ناامیدکننده از اقتصاد چین، قیمت طلا افزایش یافت اما نتوانست از نسبت به کمترین رقم در 3 هفته گذشته که در جلسه گذشته رقم خورد، تغییر زیادی داشته باشد. روز جمعه به علت نگرانی از افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا، قیمت طلا به کمترین رقم در 3 هفته گذشته سقوط کرد.

پس از اینکه آمار تجاری نگران‌کننده چین، نگرانی‌ها در مورد تشدید رکود در این کشور را افزایش داد، هر اونس طلا با 5.81 دلار افزایش 1239.85 دلار فروخته شد.

طلا در روز جمعه به 1228.25 دلار در هر اونس، کمترین‌ رقم در 3 هفته گذشته رسید.

رونالد لئونگ تحلیلگر بازار طلا در این‌باره به رویترز گفت، افزایشی که امروز شاهد آن هستیم، احتمالا به دلیل کاهش ارزش بازار اوراق بهادار است اما ممکن است که ادامه نیابد.

وی افزود، عامل اصلی بر قیمت طلا تاثیر دارد، هنوز زمان‌بندی افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکاست.

گزارش فرصت‌های شغلی در بخش غیر کشاورزی آمریکا در روز جمعه نشان داد که در ماه ژانویه 257 هزار شغل جدید در اقتصاد این کشور ایجاد شده است و این امر سبب شد تا بار دیگر، افزایش نرخ بهره بانکی برای نیمه سال از سوی فدرال رزرو در دستور کار قرار گیرد.

بانک مرکزی آمریکا از دسامبر سال 2008 تاکنون، نرخ بهره بانکی خود را نزدیک به صفر نگاه داشته است و برخی معتقدند که آمار مشاغل سبب خواهد که علی‌رغم کاهش نرخ تورم به کمتر از 2 درصد هدف‌گذاری شده، نرخ بهره بانکی افزایش یابد.

افزایش نرخ بهره بانکی، تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی غیربهره‌ای را کاهش خواهد داد و ارزش دلار را تقویت خواهد کرد.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
دوشنبه 20 بهمن 1393 ساعت 16:16
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین