خبر

کاهش ۳۱ دلاری طلا در آخرین روز

با تقویت احتمال افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا قیمت طلا طی یک روز 30.78 دلار کاهش یافت و 1234.04 دلار معامله شد.پس از انتشار آمارفرصت‌های شغلی آمریکا در روز جمعه قیمت طلا در بازارهای جهانی به شدت سقوط کرد. اونس جهانی با 30.78 دلار کاهش 1234.04 دلار معامله شد. ارزش طلا در آخرین روز کاری بازارهای جهانی 2.43 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش از 15 دسامبر محسوب می‌شود. این فلز گران‌بها کاهش هفتگی 3.8 درصدی را در هفته گذشته تجربه کرد که بزرگترین کاهش هفتگی از هفته منتهی به 31 اکتبر تاکنون به شمار می‌رود.

مهم‌ترین عامل کاهش قیمت طلا، آمارهای قوی وزرات کار آمریکا بود که می‌تواند فدرال رزرو را به افزایش نرخ بهره بانکی این کشور در نیمه امسال ترغیب کند و این امر سبب کاهش قیمت طلا خواهد شد.

به دنبال انتشار این آمار، ارزش دلار و شاخص بازارهای بورس در جهان نیز تقویت شد که خود عاملی بر کاهش قیمت طلا بود. ارزش دلار در برابر سبدی از ارزها 1.2 درصد افزایش یافت.

بر اساس آمار وزارت کار آمریکا، در ماه ژانویه 257 هزار فرصت شغلی در بازار کار این کشور ایجاد شده است که بیش از 234 هزار نفر مورد پیش‌بینی است.

به این ترتیب، در ماه ژانویه برای دوازدهمین ماه متوالی، اقتصاد آمریکا شاهد افزایش تعداد فرصت‌های شغلی بیش از 200 هزار مورد بوده است که طولانی‌ترین دوره متوالی افزایشی از سال 1994 به شمار می‌رود.

قیمت طلا در ماه ژانویه به کمک کاهش شدید رشد اقتصادی آمریکا در 3 ماهه سوم سال گذشته میلادی، 8.4 درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش ماهانه در 3 سال گذشته به شمار می‌رفت.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
شنبه 18 بهمن 1393 ساعت 13:13
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین