خبر

کاهش نفت و ارزش دلار، عوامل موثر بر طلا

تحلیلگر اقتصادی موسسه اچ اس بی سی تاکید کرد که قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی بیش از هر چیز تحت تاثیر کاهش قیمت نفت و افزایش ارزش دلار است.تحلیلگر اقتصادی موسسه اچ اس بی سی تاکید کرد که قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی بیش از هر چیز تحت تاثیر کاهش قیمت نفت و افزایش ارزش دلار است.  به گزارش بلومبرگ، قیمت طلا در هفته جاری تاکنون 2.1 درصد کاهش داشته و در حال ثبت نخستین روند نزولی خود در 3 هفته اخیر است. بر اساس این گزارش قیمت طلا 17 دسامبر به کمتر از 1183 دلار یعنی پایین ترین رقم در دو هفته اخیر رسید. افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی و رشد ارزش دلار تاثیر زیادی بر افت تقاضای طلا داشته است.

گرچه افت قیمت نفت موجب شده تا فشارهای تورمی در اقتصاد جهانی با کاهش روبرو شود ولی جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا بر این باور است که این تاثیرات موقتی و زود گذر است.

جیمز استیل کارشناس برجسته اقتصادی موسسه اچ اس بی سی در این باره گفت: به نظر من قیمت طلا تحت تاثیر دلار قوی تر و ادامه روند نزولی قیمت نفت قرار گرفته است. افزایش شاخص سهام نیز موجب کاهش بیشتر تقاضا برای طلا خواهد شد.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی قیمت طلا در روزهای پایانی سال 2014 میلادی نیز با نوسان شدیدی روبرو نخواهد شد و در سطح کنونی مبادله خواهد شد.

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 28 آذر 1393 ساعت 13:34
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین