خبر

سکون معاملات در بازار ارز

بازار ارز که در حالت انتظار و مشخص شدن روند مذاکرات و جهت دلار به سر می برد، به شدت شاهد کاهش حجم معاملات است.  دیروز قیمت دلار کاهش یافت و به همراه آن فاصله نرخ خرید و فروش ارز نیز بیشتر شد که این تغییرات برای دلار به 15 تومان رسید.دلار که در حدود دو هفته در محدوده 3240 تا 3260 تومان در نوسان بود، هفته گذشته نیز تغییراتش را در این بازه تجربه کرد و در روز شنبه دلار بر بهای 3244 تومان قرار گرفت تا افت 14 تومانی را نسبت به پنج شنبه گذشته شاهد باشد. قیمت دلار در روزهای یکشنبه و دوشنبه دو یا سه تومان تغییر کرد که به گفته فعالان تا سوم آذر ماه قیمت دلار با تغییر چندانی مواجه نخواهد شد. در روز دوشنبه یورو و پوند به 4080 و 5105 تومان و درهم امارات به 886 تومان دست یافتند.

در روز دوشنبه رئیس بانک مرکزی از اظهار نظر ارزیش در یک سال گذشته مبنی بر رسیدن قیمت دلار به کف قیمتی در مقابل انتقادات دفاع کرد و معتقد است نرخ ارز پایین تر به زیان تولید کنندگان و صادر کنندگان تمام می شد.

ارزش دلار در روز چهارشنبه بعد از افزایش 11 تومانی روز گذشته، قدری افت کرد و این در حالی است که سطح تقاضا کاهش و حتی تقاضاهای تجاری نیز با افت همراه شده است. و تنها خریدهای ارز بر مبنای ضرورت در بازار شکل می گیرد.

دلار معاملات خود را در روز پنجشنبه با کاهش نسبی آغاز کرد و بر بهای 3249 تومان قرار گرفت.
در روز پنج شنبه یورو بر بهای 4105 تومان و پوند و درهم امارات بر نرخ 5195 و 892 تومان آرام گرفتند.

شایان ذکر است، بازار ارز که همچنان اخبار پیرامون مذاکرات هسته ای را رصد می کند با نزدیک شدن به 3 آذر ماه که همان پایان ضرب الاجل می باشد، شاهد کاهش شدت نوسانات است که در نظر برخی از کارشناسان از به تعلیق درآمدن انتظارات ناشی می شود. زیرا معامله گران هنوز چشم انداز روشنی از نتیجه مذاکرات ندارند و معاملات در سایه احتیاط انجام می شود.

اما بی خبری مذاکرات هسته ای در وین همچنان بازار را در کما قرار داده و برخی منابع از مشخص شدن نتیجه این مذاکرات در آخرین ساعات امروز خبر می دهند. پس باید همچنان منتظر ماند .

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
یکشنبه 2 آذر 1393 ساعت 10:34
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین