خبر

فشار بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا بر قیمت طلا

تحلیلگران اقتصادی ای ان زد بانک استرالیا بر این باورند که ادامه بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا فشار زیادی را بر تقاضا و قیمت طلا وارد کرده است به گزارش بلومبرگ ، قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به کمتر از 1226 دلار رسید که این رقم از 15 اکتبر بی سابقه بوده است. کاهش متوالی قیمت طلا در 3 روز اخیر از ابتدای ماه اکتبر تاکنون بی سابقه بوده است. بر اساس این گزارش قیمت طلا که طی ماه گذشته با کاهش روبرو شده بود از ابتدای ماه جاری تحت تاثیر نگرانی نسبت به وضعیت اقتصادی جهان با افزایش نسبی مواجه شده است. گروه بانکی ای ان زد در تحلیلی در خصوص وضعیت بازار طلا اعلام کرد: قیمت طلا تحت تاثیر انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا با کاهش روبرو شده و این مساله به ضرر تقاضای سرمایه گذاری برای طلا شده است.

عواملی مثل افزایش ارزش دلار و رشد نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا موجب شده تا ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری بزرگ جهان به پایین ترین حد خود در 5 سال اخیر برسد.
بهبود وضعیت تولیدات صنعتی منطقه یورو و چین در ماه اکتبر نیز تاثیر زیادی بر کاهش قیمت طلا داشته است . نگرانی سرمایه گذاران نسبت به اوضاع اقتصادی چین و منطقه یورو تاحدی کاهش یافته است.

نویسنده: ادمین سیستم
شنبه 3 آبان 1393 ساعت 00:51
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین